poniedziałek, 16 czerwca 2014

Arnika + Zielona herbata = Manufaktura kosmetyczna

Witajcie!

Dziś przedstawię Wam ostatnie półprodukty,które otrzymałam w ramach współpracy z Manufakturą kosmetyczną....powiem tak ,długo zastanawiałam się co i do czego je wykorzystać ....po przeczytaniu wielu informacji znalazłam najlepszy sposób na te dwa specyfiki..jaki ? o tym dowiecie się już za chwilę ...


Do testów otrzymałam dwa ekstrakty,pierwszy z nich to Ekstrakt z Zielonej herbaty,którego użyłam w formie toniku i powiem Wam ,że efekt jest super...szkoda tylko,że moja zielona herbata jest bardzo krótko ważna.




Opis produktu...


Wodno-glicerynowy ekstrakt z Zielonej Herbaty posiada silne właściwości antyoksydacyjne, spowalnia rozpad włókien kolagenowych oraz chroni skórę przed niekorzystym działaniem promieniowania UV. Wydatnie spowalnia procesy starzenia i fotostarzenia.



Polifenole zawarte w ekstrakcie z zielonej herbaty redukują kancerogenny wpływ promieniowania UV, dzięki czemu ograniczają ryzyko zachorowania na raka skóry w następstwie opalania.

Wyciąg z zielonej herbaty wykazuje ponadto działanie przeciwzapalne i bakteriobójcze oraz hamuje nadczynność gruczołów łojowych. Z tego względu ekstrakt z zielonej herbaty jest stosowany jako dodatek do kosmetyków dla cery trądzikowej, oraz szamponów i odżywek do nadmiernie przetłuszczających się włosów, ze skłonnością do łupieżu.

Dzięki zawartości teiny, która pobudza spalanie tkanki tłuszczowej, ekstrakt z zielonej herbaty sprawdzi się także jako dodatek do kosmetyków wyszczuplających i ujędrniających.


Wodno-glicerynowy ekstrakt ze Zielonej Herbaty jest rozpuszczalny w roztworach wodnych. Może być dodawany do hydrolatów i używany w formie toników, albo do fazy wodnej kremów. Maksymalne zalecane stężenie ekstraktu w gotowym kosmetyku to 5%.

Moja opinia...

Półprodukt Zielona herbata znajduje się w szklanej,małej buteleczce z podajnikiem...w bardzo łatwy sposób można zaaplikować odpowiednią ilość tego specyfiku.
Ja użyłam go w formie toniku ,ale może być również dodawany do hydrolatów.

Cena takiego małego cacka to 8zł ...możecie kupić go TUTAJ.
Moja skóra stała się bardziej nawilżona i delikatna w dotyku...ale czy to zasługa Zielonej herbaty...? nie wiem ,bo po samym toniku też tak miałam ...
Czyli jak dla mnie nic nadzwyczajnego...ciekawy półprodukt i nic więcej o nim nie napiszę ...

Kolejny to Arnika Górska,która polecana jest osobą z cerą naczyńkową ...ja niestety takiej nie mam więc wykorzystałam ją do łagodzenia ukąszeń komarów...


Opis produktu...
Wodno-glicerynowy ekstrakt z Arniki górskiej jest szczególnie polecany do pielęgnacji cery naczynkowej. Substancje czynne zawarte w Arnice przenikają przez naskórek i docierają do naczyń włosowatych, wzmacniają ich ścianki oraz zmniejszają przenikliwość łożyska żylnego, redukując widoczność istniejących i ryzyko pojawiania się nowych pajączków.

Arnika przyśpiesza wchłanianie się podskórnych wylewów i siniaków. Działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie, przeciwbakteryjnie i przeciwgrzybicznie. Łagodzi ukąszenia owadów. Więcej informacji w artykule Arnika górska i łąkowa.

Arniki nie należy stosować na otwarte rany, zwłaszcza głębokie, albo płytkie ale rozległe.

U niektórych osób Arnika może wywoływać uczulenia, dlatego też przed użyciem zaleca się wykonanie testu. W tym celu nakładamy niewielką ilość nierościeńczonego ekstraktu na wewnętrzną stronę przedramienia i obserwujemy przez 24 godziny. Swędzenie, pieczenie lub zaczerwienienie może być oznaką uczulenia.

Ekstrakt wodno-glicerynowy jest rozpuszczalny w roztworach wodnych. Może być dodawany do hydrolatów w celu uformowania toników, a także do fazy wodnej kremów i mleczek. Maksymalna zalecana zawartość ekstraktu z Arniki w gotowym kosmetyku to 20%.


Tak jak napisałam ,ja tej Arniki używam do złagodzenia skutków ukąszenia komarów.I powiem,że sprawdziła się...nie swędzi...ale czy to jest jej główne zadanie...nie....niestety nie mam takiej cery na której mogłabym osobiście sprawdzić jej prawdziwe zadanie...



Jeżeli zainteresował Was któryś z tych półproduktów zapraszam do sklepu ...tam znajdziecie wiele ciekawych i świetnych półproduktów z których wyczarujecie swoje sprawdzone ,naturalne kosmetyki..
A ja teraz uciekam i życzę miłego dnia.